Mot Ö-VIK!

Det går att se på den rådande situationen kring Luleå Hockey på två sätt. Antingen gräver man ner sig fullständigt, hamnar i depression och tinar fram i april. Eller så försöker man kriga, ge allt för laget på läktarna och ständigt hitta små ljusglimtar som kan lysa upp detta totala mörker. 

Jag orkar inte vara knäckt längre. Jag orkar inte må dåligt längre. Luleå Hockeys kräftgång har pågått alldeles för länge för att min hälsa, både fysiska och psykiska, ska orka mer. Gårdagens 2-4-förlust mot Skellefteå AIK var ett stort fall framåt.

Framför allt ska Luleå ta med sig andraperioden då man under de första tio minutrarna spelade ut Skellefteå och satte ett ruskigt tryck mot Hanses i Skellefteå-kassen. Ta med er andra perioden och undvik de djupa svackorna under matcherna. Då kommer det att bli bättre. Om det kommer bli bra nog, det är en annan diskussion.
 
Idag rullar jag och två andra Luleåsupportrar mot Örnsköldsvik. För redan ikväll väntar en ny hyperviktig uppgift för Luleå. Modo borta. 
 
Ett Modo som är utvilat efter att ha varit spellediga fredagkväll (idioti SHL, idioti) kommer bli brutalt tufft för Luleå att besegra. Men som jag nämnde i inledningen. Nu finns det bara positivt tänkande. Nu handlar det om överlevnad. Jag har mått bedrövligt till och från den senaste månaden på grund av min enorma kärlek till Luleå Hockeyförening. Det gör så ont att se laget förlora. Att se världens vackraste idrottsförening inkassera förlust efter förlust.

Igårkväll på Hockeybussen, påväg hem från den svidande derby-förlusten, fattade jag och Johan Grape beslutet att åka ner. Då kan man ju fråga sig: Varför i hela friden åker man 33 mil enkel väg från Piteå när Luleå är inne i en sådan enorm formsvacka, eller "kris", som vissa kallar det. 

För att få se en seger? Ja vi hoppas såklart på det, men det finns ingen garanti. 

För att få vara med när vändningen sker och Luleå börjar vinna igen? Ja vi hoppas såklart på det, men det finns ingen garanti.

Det enda som det finns garanti för, det är att vi älskar Luleå Hockey så brutalt mycket att vi åker ner av ren kärlek. För att heja fram laget på bortais. För att få se grabbarna kriga ännu en match. För att visa spelarna att vi finns där. Bakom dem. Alltid. För att stolt få bära Luleås färger i en bortaarena. 
 
Klockan 12.00 idag rullar bilen. Att ligga hemma och tjura, det tjänar inget till. Slut upp nu Luleåsupportrar, fatta varandras armar, greppa en halsduk och sjung med ikväll! Oavsett om det är framför radion, TV:n eller på plats.
 
Luleå behöver vårt stöd. Nu mer än någonsin. MOT Ö-VIK! 
 
// Berra 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0