Mina kvartsfinaltips

Luleå gjorde ingen höjdarmatch mot Hv71 ikväll men gick ändå ut och plockade alla tre poängen. Ruskigt starkt. Färjestad vann som väntat med ett par mål mot Rögle, därmed slutade Luleå trea i grundserien och valde sedan Frölunda som kvartsfinalmotståndare.
 
Så här tror jag att samtliga kvartsfinaler kommer sluta:
 
Skellefteå-Brynäs 4-1 i matcher
Kommentar: Ett relativt väntat val av seriesegrarna. Skellefteå förnedrade Brynäs senast lagen möttes och det känns som att Brynäs inte ska kunna rubba starka Skellefteå. Det kommer bli tighta matcher, men Skellefteås spets och tyngd kommer fälla avgörandet. Detta lär alltså bli en "mini-revansch" för Skellefteå efter fjolårets SM-final.
 
Färjestad-Modo 2-4 i matcher
Kommentar: Ett överraskande val av Karlstad-laget. Modo har en oerhört hög högstanivå och jag har en känsla som säger mig att Modo inte kommer bli lätta att tas med i ett slutspel. Ö-viks-laget bjöd upp till dans mot Skellefteå ifjol i kvarten och i år tror jag till och med att man kommer skrälla och slå ut Färjestad.
 
Luleå-Frölunda 4-2 i matcher
Kommentar: Jag fick fel i mitt förhandstips. Luleå valde Frölunda och det känns helt rätt. Jag förutspådde att Färjestad skulle plocka Frölunda och därmed skulle Luleå ha fått välja mellan Modo eller Linköping, då hade Rönnqvist plockat LHC av bara farten. Det är jag rätt säker på. Nåväl, Frölunda känns som ett lag som Luleå ska lyckas slå ut, men det kommer bli stenhårt och ett Scandinavium i slutspelstider är inte att leka med. Luleå bör fixa det över sex matcher.
 
Hv71-Linköping 4-3 i matcher
Kommentar: HV slutade fyra och fick då Linköping som blev över, och jag klagar inte. Den här matchserien kommer bli ruksigt häftig med ordentlig derby-karaktär som kommer stiga mer och mer för varje match som spelas i denna serie. Hv71 var mitt guldtips inför säsongen så jag tror att man fixar detta, men det kommer gå till sju matcher. Underskatta inte Roger Melin, det har jag bittert fått lära mig..
 
Så tror alltså jag att det slutar. På tisdag den 12/3, alltså om en vecka, kör vi igång med de två första kvartsfinalerna. Visst blir det härligt?!
 
// Berra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0