Björklöven var starkare

Jag var som sagt på plats i LF Arena ikväll och kikade på kvalserie-premiären mellan Piteå och Björklöven. Gästerna från Umeå var snäppet bättre än hemmalaget och vann rättvist med 1-3.
 
***
 
Den första slutspelskvällen bjöd på hyfsat väntade resultat. Skellefteå krossade Brynäs med 5-0 och Färjestad besegrade Modo med 4-2.
 
Modo ska ha stört Färjestad en del och jag tror fortfarande att Modo kommer spela semifinal om ett par veckor. 
 
Annars är kvällens stora snackis självklart Robin Jacobssons fula tackling på Skellefteås Pierre-Edouard Bellemare. Personligen, efter att ha studerat tacklingen i efterhand, tycker jag att det är ett soklart matchstraff och det lär bli några matchers avstängning. 
 
Jag tror på 4-5 matcher. 
 
***
 
Imorgon är det dags för Luleå Hockey att kliva in i slutspelet och man gör det hemma i Coop Arena mot Frölunda. Undertecknad kommer självklart att vara på plats.
 
// Berra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0