3-årskontrakt med Cehlarik

Till sist kom så nyheten som vi alla suttit och väntat på under måndagen. Luleå har skrivit ett 3-årskontrakt med den unga succé-talangen från Slovakien, Peter Cehlarik.
 
Peter gjorde elitseriedebut för lite mindre än en månad sedan och har under den tiden bland annat hunnit med att bli Luleå Hockeys yngste målskytt genom tiderna.
 
Så här säger 17-åringen till klubbens hemsida om sitt nya kontrakt med Luleå:
 
- Det var ett av mina mål inför säsongen att få spela några matcher med Luleå Hockeys a-lag. Att jag nu till och med fått möjligheten till ett treårskontrakt känns fantastiskt. Jag har hela tiden jobbat så hårt jag kunnat. Nu hoppas jag få chansen i SM-slutspelet – även om jag förstår att det kan bli svårt med tanke på alla dom skadade spelare som är på väg tillbaka.
 
Bra av Luleå att "säkra" denna talang för tre år framöver. Helt klart en framtidsspelare som kan nå riktigt långt.
 
// Berra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0