2-2

Ja vilken galen kväll vi fick i Scandinavium. Domarna stod helt klart i centrum i en del mycket märkliga situationer.
 
Jag har varken ork eller känner för att återge dessa situationer, förmodligen har de flesta av er som läser detta sett kvällens match och vet vad jag pratar om.
 
En situation, den märkligaste, ska jag dock återge kort här.
 
Jag vill bara i några rader lyfta fram att svensk hockey och elitserien är oerhört långt ifrån någon toppstandard. När Mikael Sjöqvist, en av huvuddomarna, först dömer bort ett SOLKLART Luleå-mål efter lång videgranskning, för att sedan återigen ringa till videodomaren och döma mål.
 
Det är såklart en stor skandal och otroligt pinsamt för svensk hockey när en sådan här situation sker. FRAMFÖR ALLT när det sker i ett SM-slutspel och det står så pass mycket på spel. 
 
Men det skedde i Scandinavium och som jag twittrade under den första videogranskningen:
 
"Vi är i Scandinavium gott folk. Inte säkert att det där blir mål."
 
Det har fifflats och skett mystiska grejer i Göteborg tidigare slutspel också.
 
Nu blev det tack och lov mål och Luleå fick enormt med energi av den 2-3-reduceringen som gjordes av Niklas Fogström. Strax efteråt kvitterade man till 3-3 genom kaptenen Chris Abbott och matchen gick till förlängning. 
 
Där krävdes det en hel övertidsperiod plus 14.58 i den andra övertidsperioden innan ett avgörande kunde komma. Det blev Frölunda som drog det längsta strået och därmed har vi 2-2 i matcher inför match fem på torsdag i Coop Arena. 
 
Det blev en slumppuck som avgjorde och som Johan Gustafsson helt klart får ta på sig. 
 
Janne Sandström kolliderade med Kahnberg i den andra övertidsperioden och fick utgå. Hoppas att det inte är någon allvarlig skada på den rutinerade Luleå-backen.
 
Nu blir det intressant att se vilket lag som orkar ladda om bäst inför match fem på torsdag.
 
Nu ska i allafall jag ladda om efter en lååång kväll.
 
God natt.
 
// Berra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0