1-1

Frölunda vann match två ikväll med 2-0 hemma i Scandinavium. Jag såg bara första perioden eftersom nervositeten gjorde att jag följde Linköping-Hv71 resten av kvällen (6-1 till Linköping ikväll och 1-1 i matcher även där nu).
 
Luleå ska ha varit betydligt bättre i två perioder men pucken ville inte in bakom Hudacek i Frölunda-målet ikväll. Skotten slutade 21-34 till Luleå.
 
Inget att haka upp sig vid, det gäller att släppa förluster snabbt i ett slutspel. Mina tankar är redan framme vid kvartsfinal tre på söndag i ett kokande Coop Arena. Då ska Frölunda få sota för kvällens fight.
 
***
 
Redan imorgon dock har vi ju de två övriga kvartsfinalerna att se fram emot. Match tre mellan Skellefteå-Brynäs och Färjestad-Modo.
 
Jag kommer att kika på matchen i Karlstad då Modo och Färjestad bjöd på en riktig show igår i Fjällräven Center. Modo MÅSTE vinna imorgon för att Färjestad inte ska gå upp till 3-0 i matcher och i så fall stänga den matchserien.
 
Tuff uppgift för Modo.
 
Skellefteå-Brynäs lär väl sluta någonstans vid 7-0 till hemmalaget. Efter första perioden..
 
Ut med Gävle-laget ur slutspelet bara. Brynäs skämmer ut sig match efter match och jag hoppas att man får semester redan på måndagkväll, alltså med 4-0 i matcher i baken.
 
// Berra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0