Hirschovits till Minsk

Nu är det även officiellt att Luleå Hockeys center Kim Hirschovits lämnar laget för spel i KHL och Dinamo Minsk.
 
Så här säger Hirschovits till Luleås hemsida: 
 
- I hockeybranschen kan saker och ting ändras väldigt snabbt och nu står jag hastigt inför en ny utmaning med KHL. Jag är tacksam över att ha fått chansen att tillhöra Luleå Hockey och det främsta minnet var att få vara med och vinna European Trophy tillsammans med killarna, berättar Hirschovits.

 

- Jag vill samtidigt ta det här tillfället i akt och tacka fans, mina lagkamrater, tränare och alla runt laget som har tagit väl hand om mig. Jag gillar Luleå och har lärt mig mycket på dom här månaderna, avslutar Kim.

 

Nu återstår det att se om "Osten" väljer att ersätta Hirschovits eller Jacobsson, eller om man nöjer sig med den trupp man besitter just nu.

 

// Berra


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0