Rätt beslut av Luleå Hockey

Luleå Hockey meddelade alldeles nyss att man har skrivit ett tvåårs-kontrakt med den schweiziske landslagsbacken, Dean Kukan.
 
Tanken var först att Dean Kukan skulle återvända till Allsvenskan, men när Robin Jacobsson igår lämnade Luleå valde "Osten" alltså att skriva fast den 19-årige backtalangen för kommande två säsonger. Dean kommer även fullfölja denna säsong med Luleå.
 
Dean Kukan är ett riktigt framtidsnamn och jag tycker att Luleå gör helt rätt. Så här säger sportchef Bergström:
 
- Dean Kukan är en kille som fått en bra skolning via vårt J20-lag och i Allsvenskan. Och han har de senaste matcherna verkligen tagit chansen tillsammans med vårt Elitserielag. Dean är bra kille som har otroligt mycket ishockey i sig och som besitter en jättepotential. Därför är vi mycket glada över att han ser Luleå Hockey som den bästa adressen för sin fortsatta hockeyutveckling över de kommande två säsongerna.
 
Så här säger Dean själv om sitt nya kontrakt:
 
- Jag har alltid haft en dröm om att få spela i Elitserien och det är jättekul att jag nu fått chansen att skriva mitt första seniorkontrakt med Luleå Hockey som är en välskött organisation och som ligger i en stad som jag trivs jättebra med.
 

 
// Berra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0