Ingen rolig debut för Jacobsson

Nä det blev verkligen ingen dröm-debut i Brynäs-tröjan inför sin gamla hemmapublik. Luleå krossade Brynäs med 5-1 och tog en komfortabel seger, vad jag har förstått.
 
Jag såg som sagt inte matchen, men efter vad jag har hört så gjorde Luleå det som krävdes och kunde ha vunnit med betydligt större siffror (tre ribbträffar från hemmalaget bland annat). 
 
Man ska inte ta ifrån Luleå någonting, men Brynäs är helt klart ett lag i spillror och uppehållet kommer oerhört lägligt för Gävle-klubben.
 
Positivt ikväll är att Cam Abbott verkar komma närmare och närmare toppformen. Två mål ikväll, ett bra formbesked från Cam.
 
Nu väntar landslagsuppehåll. Luleå börjar om måndag den 11/2 med bortamatch mot Rögle. Nu ska jag se kvällens match från Coop Arena i repris.
 
Ha en fortsatt trevlig helg.
 
// Berra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0