Rättvist och 1-0 i matcher

Ja Skellefteå var betydligt bättre i den första finalen idag. Luleå gjorde visserligen en bra defensiv insats, men anfallsspelet var väldigt uddlöst.
 
Det var enbart tack vare Johan Gustafsson i Luleå-målet som matchen gick till förlängning. "JG:s" målvaktsspel höll absoluta världsklass idag. Bara hoppas att han fortsätter så här. Och det tror jag att han kommer göra.
 
Johan är i sin livs form just nu.
 
 
Väl i förlängningen avgjorde Bud Holloway med matchens enda mål och därmed leder Skellefteå nu finalserien med samma siffror, 1-0.
 
Inte så mycket att orda om. Domarinsatsen var bedrövlig men man ska absolut inte skylla Luleås förlust på de fyra randiga männen ikväll.
 
Ny match, alltså match två, väntar redan imorgon och då är det dags att Luleå höjer sig ordentligt om man vill vara med och kriga om SM-guldet.
 
Det tror jag också att man kommer göra. Imorgon kommer Coop Arena att koka över likt en gryta som stått på spisen alldeles för länge. Det kommer bli ett sjugalet tryck.
 
Imorgonkväll när vi summerar denna helg tror jag att vi kommer ha 1-1 i matcher. Det måste det vara.
 
Luleå måste vinna imorgon, annars är det enorm uppförsbacke för LHF och då tror jag chansen för att ta hem bucklan är oerhört liten.
 
Så är känslan.
 
Nya tag imorgon. Då är jag på plats och det kommer garanterat bli en ny hockeyfest!
 
Drömfinalen går vidare.
 
Trevlig lördagkväll på er!
 
// Berra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0