På fredag...

...kommer jag att vara på plats i Skellefteå Kraft Arena för att bevittna semifinal 5 mellan Skellefteå och Linköping. Då tror jag att vi får 2013 års första finallag klart. 
 
Ja Skellefteå sitter med matchbollen efter kvällens 2-3-seger i Sudden Death i Cloetta Center. Denna semifinalserie fortsätter att bjuda på riktigt häftig underhållning.
 
Själva ishockeyn kanske inte alltid är så där bländande men det är fart, intensitet och dramatik. 
 
Och fyra förlängningar på lika många matcher. Waow, denna semifinal är en klassiker. Jag tror dock som sagt att denna klassiker kommer ta slut på fredagkväll i Skellefteå.
 
Jag tror inte att LHC orkar samla ihop tillräckligt med kraft för att knipa en match uppe i Skellefteå. Det är min känsla.
 
Linköping krigade på nytt heroiskt och desperat och var faktiskt, för första gången i denna matchserie, värda en seger ikväll.
 
Men det är små marginaler. Carl Söderberg missade ett friläge efter en fin räddning av Joacim Eriksson i inledningen av förlängningen. Någon minut senare drällde istället samma Söderberg med pucken på offensiv blå, Skellefteå kunde vända spelet och vips så hade Oscar Lindberg avgjort och skjutit Skellefteå till 3-1 i matcher.
 
Det är en enorm styrka att vinna borta i en tight match även då man inte spelar på topp. Om Skellefteå når final så är man, oavsett motstånd, klara guldfavoriter enligt mig.
 
***
 
Imorgon blir det en heldag ute med härlig utförsåkning. Perfekt uppladdning innan det senare på eftermiddagen är dags för avresa mot Coop Arena och semifinal 4 mellan Luleå och Färjestad. Oerhört viktig match för bägge lagen.
 
2-1 i matcher till Luleå i nuläget. Kommer vi få 3-1 eller 2-2 imorgonkväll?
 
Ni ser själva, det är en ruskig skillnad. 
 
Waow.
 
// Berra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0