Inför derbyt: Inga förändringar

Luleå Hockey ställer upp med exakt samma lag ikväll mot Skellefteå som i premiären mot Rögle i torsdags. Det innebär alltså att Johan Gustafsson får fortsätta vakta målet även ikväll.
 
Helt rätt beslut tycker jag.
 
Jag har inget emot att man varvar målvakterna under grundserien och håller igång båda två. Däremot tycker jag att om man har gjort en bra match innan och anses som het, då ska man få fortsätta stå.
 
Helt rätt beslut av tränartrion alltså.
 
Det kommer bli en galen match ikväll i ett fullsatt kokande Coop Arena. Båda lagen vann sina premiärer och det här kan mycket väl vara en tidig SM-final. Men det är lång väg dit ännu.
 
Jag tror på en underhållande och tät matchbild där små marginaler samt powerplay och boxplay kommer bli avgörande.
 
Väl mött till derbyfest ikväll!
 
// Berra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0