GÄJM SÄVÄN!

Inatt är det dags. Tonight is the night. Game seven mellan Rangers och Capitals. Glöm Hockey-VM för en stund och blicka framåt mot denna fenomenalt monumentala match som vi har framför oss.

01.35 inatt svensk tid brakar cirkusen lös i Madison Square Garden. Allt ska avgöras över en match. Vem får spela semifinal mot New Jersey, och vem får ta semester?

Jag har verkligen inte några sympatier för varken Rangers eller Capitals, men jag måste erkänna att jag håller en liten extra tumme för New York inatt. Ett så klassiskt lag som Rangers vill man ha så långt som möjligt i ett slutspel.

Dessutom har jag flera gånger i mitt huvud försökt föreställa mig hur ett Stanley Cup-firande på Manhattan skulle se ut.

Det skulle vara helt galet, och jag unnar verkligen New York-borna ett Cup-firande. Sist man vann Stanley Cup var 1994 mot Vancouver, så det börjar bli ett tag sedan nu.

Jag vet att jag kan verka lite väl uppjagad, det är ju bara kvartsfinal tänker ni. Men det spelar ingen roll om det så är åttondelsfinal eller semifinal.

En Game seven är alltid underbart, och att få uppleva det i världens häftigaste slutspel i idrottsväg, i världens mest berömda arena, är helt sjukt kul.

Tonight is the night. Ladda vätskedepåerna och tryck i er rikligt med käk.

Game seven - mindre än tio timmar bort!

// Berra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0