Vilken kväll!

Hv71 tog "sista" chansen i matchserien mot Färjestad. Seger med 4-3 i sudden innebär nu 2-1 i matcher till de regerande mästarna från Karlstad. Jag tittade på hela matchen från Kinnarps Arena, och vilken match det var. Absolut en av de bästa ishockeymatcher jag sett denna säsong.

Nu ska det bli intressant att se om Hv71 på lördag kan åka upp till Karlstad och kriga till sig en bortaseger.

Christopher Nihlstorp fick utgå på grund av en befarad nackskada. Intressant att se vad detta kan få för påverkan på matchserien om Nihlstorp skulle bli borta en längre tid.

Jag måste bara få berömma Per Ledin. Vilken krigare, vilken kämpe, vilken vinnarskalle. Oj vad han är värdefull för sitt Hv71. Det är ingen slump att det är han som krigar in 3-2-pucken för HV i mitten på tredje perioden då matchen står och väger som mest.

***

Även i Gävle krävdes det sudden death för att skilja Brynäs och Frölunda åt. Brynäs vann med 4-3 efter att Ryan Gundersson, i powerplay naturligtvis, avgjort med ett skott från blålinjen i förlängningen.

Starkt av Brynäs som har fått igång lirarna Järnkrok och Silfverberg ordentligt. Ska bli spännande att se hur det går i Scandinavium på lördag.

Slutspelsfesten, den fortsätter!

***

Till sist lite kvalserien. Kvällens största rubrik från omgång ett är ohotat Rögles enorma skräll-seger på Hovet mot Djurgården.

Jag såg sista tio minuterna av matchen och jag blev ruskigt imponerad av Rögles hårda arbete. Ett arbete som kommer att ställa till det för fler storlag under denna kvalserie.

Detta var dock bara omgång ett och det är ingen idé att dra för stora växlar av det här. Jag tror fortfarande att Djurgården kommer fixa nytt kontrakt.

Men en sak är säker.

Challe Berglund har inte fått någon rolig start på sitt nya tränarjobb, och skulle Djurgården förlora även nästa match så kommer det att börja blåsa kalla vindar kring Stockholms stolthet.

Var så säkra.

// Berra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0