Väntat resultat

Luleå åkte ner till Skellefteå utan Niclas Wallin och Niklas Olausson som hade små-skavanker och vilade. Inget att spela för och blickarna på slutspelet som börjar nästa lördag. Ändå började Luleå bra och kunde ta ledningen genom Johan Harju en bit in i första perioden.

Men sen orkade Luleå inte stå emot och Skellefteå kunde vinna med 3-1. Ett väntat resultat med tanke på förutsättningarna inför matchen.

Jag var på plats på bortastå och har aldrig varit med om ett roligare derby. Att få stå och sjunga konstant matchen ut, fira seriesegern rakt i ansiktet på Skellefteåpubliken var något alldeles speciellt som jag önskar alla skulle få chans att uppleva.

När sen Luleåspelarna kom ut i bara underställ, efter att vi i klacken stått kvar och ropat ut dem cirka tio minuter efter att arenan tömts, visste jublet inga gränser.

Jag tror det är ganska många som inte förstår hur svårt och enormt stort det är att vinna en elitseriens grundserie. Nu ska den femtiofemte omgången spelas på tisdag innan slutspelet äntligen kan dra igång.

Luleå möter Växjö hemma, men jag funderar på att stanna hemma i soffan och följa streckdramatiken på TV istället. Luleå har inget att spela för och att åka upp till Luleå på tisdagkväll känns inte speciellt lockande. Seriesegern har firats ordentligt igår och idag, nu går vi vidare.

Vi hörs.

// Berra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0