Tre raka

Ja nu är det bara tre raka segrar som gäller. AIK besegrade Luleå på Hovet ikväll med 4-1 och går därmed upp till 3-1 i matcher. Luleås mål gjordes av Joonas Vihko.

Jag bestämde redan tidigt idag att jag skulle kika på Modo-Skellefteå på grund av att nerverna inte pallar matcherna på Hovet. Eftersom jag inte har sett matchen kan jag inte säga så mycket mer om den. Men vad som gäller för Luleå nu är som sagt ganska solklart.

Seger på söndag i Coop Arena, seger på tisdag på Hovet och seger på torsdag i Coop Arena och Luleå är i semifinal.

Tufft? Absolut.

Omöjligt? Inte alls.

Djurgården var uträknade ifjol mot Luleå efter match tre. Sedan tog man tre raka segrar, två på hemmais och en på bortais, innan man då förlorade match sju uppe i Luleå.

Jag har inte gett upp än.

***

Modo-Skellefteå står 0-0 efter sextio spelade minuter. En riktigt bra ishockeymatch med mängder av målchanser åt bägge håll. Joacim Ericsson och Mikael Tellqvist har sett till att det nu väntar övertidsspel i Ö-vik.

Dramatiken fortsätter..

// Berra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0