Inför tredje kvarten: Nyckelmatch

Dags för kvartsfinal tre i Coop Arena ikväll. 1-1 i matcher och ett Luleå utan avstängda Chris Abbott. Matchstraffet som han fick på Hovet i måndag resulterade automatiskt i en match avstängning. I eftermiddag kommer disciplinnämndens beslut om huruvida Chris kommer missa ytterligare matcher, och i så fall hur många.

Jag har valt att sätta ordet "nyckelmatch" i rubriken idag, och med Luleåögon sett så är det verkligen en nyckelmatch som väntar ikväll.

Vinner Luleå Hockey kan man lugnt och avslappnat med 2-1 i ryggen åka ner och försöka knipa en seger på Hovet på fredag, och därmed sätta sig i ett riktigt bra utgångsläge.

Skulle däremot AIK knipa segern i kvällens match i Coop Arena, så kan det bli en mardrömslik fredagkväll för oss Luleåsupportrar.

Skulle AIK ta matchen i Hovet på fredag efter att ha vunnit ikväll, har Stockholmarna plötsligt två matchbollar på sig innan en sjunde avgörande match i Luleå.

Som sagt, viktig match. Och vinner Luleå ikväll är jag rätt så övertygad om att Luleå kommer gå till semifinal.

***

Nu ska jag bege mig ut för en heldag i pulkbacken med korvgrillning, tävlingar och lite andra aktiviteter. Ha en trevlig onsdag så ses vi i Coop Arena ikväll.

// Berra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0