Full fart

Det har skett en hel del idag. Att Elias Fälth skulle lämna Luleå har varit klart länge, och idag blev det officiellt att det blir spel i Hv71 för Stockholmaren nästa säsong.

Elias har betydit otroligt mycket för Luleå under sina två år i klubben och det är bara att önska honom lycka till i Jönköping.

Att Mattias Persson lämnar kom däremot som en liten större nyhet. Han ska ha trivts i laget men utanför isen ska det sociala inte ha fungerat.

Så här säger Persson till Luleå Hockeys officiella hemsida:

- Jag trivdes jättebra med hockeyn i Luleå. Vi hade ett bra lag med jättebra medspelare, tränare och fans plus en förening som har tagit väl hand om mig. Tyvärr har inte det sociala utanför hockeyn fungerat för mig och min sambo – vilket gjort att jag inte kunnat känna den glädje och harmoni som jag önskat.

Samma här. Bara att önska Mattias stort lycka till i Malmö där han ska spela nästa säsong.

***

Och ersättaren för Mattias är också klar idag. Det är den spelare som jag redan i mitten av mars skrivit om här på bloggen, som nu alltså är officiellt klar också.

Jens Jakobs ifrån Mora IK. En spännande spelare som är snabb på rören och har bra teknik.

Jens säger så här om övergången:

- Det känns väldigt inspirerande att få den här chansen av Luleå Hockey. Jag har bara hört bra om Luleå och hur man tar hand om sina spelare. Plus att man har en bra historia av att släppa fram spelare från Allsvenskan så det här skall bli riktigt roligt.

// Berra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0