Brynäs och Färjestad

Brynäs IF är klara för semifinal. Jakob Silfverberg sköt Gävle-laget till deras första semifinal sedan år 2000 då han avgjorde i förlängningen i Scandinavium ikväll.

3-4 blev slutresultatet. 

4-2 i matcher till Brynäs.

Jag är imponerad av Brynäs, jag trodde inte att man skulle slå Frölunda i bäst av sju matcher. Idag slarvar dock Frölunda själv bort sin 3-1-ledning.

I början av tredje har man straff och jätteläge att gå upp till 4-1, då skulle matchen i princip varit avgjord och vi hade kunnat blicka framåt mot en sjunde avgörande i Gävle på fredag. Fyra minuters powerplay i sträck utan mål, i en sådan här viktig match, är såklart också enormt dåligt av göteborgarna.

Istället kunde alltså Brynäs komma ikapp och kvittera med endast 27 sekunder kvar att spela. Och i sudden krävdes det som sagt inte många minuters spel innan Jakob Silfverberg klev fram.

***

Färjestad slog ut Hv71 i en riktigt fysisk och underhållande batalj. Rickard Wallins grabbar kunde vinna med 2-0 efter stor dramatik då HV flera gånger bara var små marginaler från 1-1.

Men det är små marginaler och sett över sex matcher tycker jag ändå det är rättvist att Färjestad spelar semifinal.

***

Det blir alltså Brynäs mot Färjestad och Skellefteå mot AIK i semifinalerna. På måndag startar detta och inom en snar framtid kommer mitt officiella semifinaltips att komma upp här på bloggen.

Ha tålamod.

Nu får ni ha en fortsatt trevlig kväll.

// Berra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0