Hirschovits till Luleå!

Luleå Hockey har ikväll gjort klart med den finske toppspelaren och centern Kim Hirschovits. Han kommer närmast från spel i SM-liga och KHL den gågna säsongen. Kontraktet är skrivet på en säsong.

Så här säger Kim till Luleås officiella hemsida:

- Jag ser verkligen fram emot att spela för Luleå Hockey som de senaste säsongerna etablerat sig som en svensk toppklubb. Jag har i mina samtal med tränare och ledning fått ett riktigt bra intryck av klubben och gillar den sportsliga utmaning som de presenterat mig med där man vill ta ytterligare ett steg i den sportsliga utvecklingen.

Jag är riktigt nöjd med värvningen. Efter att Viitaluoma lämnade klubben har jag gått och väntat på att en ersättare skulle presenteras. Nu är det gjort, och det är helt klart ett uppköp.

Bra Jobbat Osten!

// Berra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0