Skönt besked

Mer om skadan på Chris Abbott. Som jag skrev igårkväll så är det ingen hjärnskakning. Istället ska det vara axeln, men framför allt ryggen som fått ta den största smällen.

– Ryggen och axeln tog största smällen, jag lyckades få undan huvudet, säger Chris Abbott till Hockeyexpressen.se

– Jag fick upp armen och det tog bort det mesta. Jag är förvånad att jag inte skadade axeln allvarligare, men min rygg känns inte bra just nu. Det känns väldigt ömt och styvt, fortsätter Abbott.

Det ska visst inte vara något allvarligt i ryggen heller, utan bara muskulärt som det ser ut just nu. Hur länge Chris blir borta är enligt honom själv svårt att säga, men det skulle inte förvåna mig om han är redo för match redan på torsdag mot Timrå.

Läs hela artikeln här



// Berra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0