Antingen eller!

Jag tycker det är bra att ändringar angående sparkregeln har gjorts. Idag presenterade nämligen Hockeyligan att det redan under denna säsong kommer vara tillåtet att sparka pucken i mål, så länge skenan är i isen.
 
Helt rätt tycker jag.
 
Jag hade inte klagat om man total-förbjudit att sparka heller. Det viktiga är att det blir en "antingeneller-regel" så att det inte blir som det varit tidigare år. En massa bedömningar som görs olika från match till match.
 
Det kommer även att vara tillåtet att vara i målgården och göra mål så länge inte målvakten störs. Här kan det bli problem. Störs målvakten eller inte, kommer vara en återkommande diskussion under vinterns elitseriematcher.
 
Jag hade nog hellre sett att man total-förbjudit att stå i målgården istället. Men men.
 
Är som sagt mycket nöjd med den nya sparkregeln.
 
***
 
Ikväll spelar Luleå Hockey bortamatch mot Kärpät i European Trophy. Nedsläpp 17.30 svensk tid. 
 
Kommer sjätte raka segern ikväll?
 
// Berra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0