Vancouver utslaget

Los Angeles Kings gjorde processen kort med Vancouver Canucks. Seger i natt på bortais med 1-2 efter förlängning betyder att fjolårsfinalisterna Vancouver får ta semester efter 4-1 i matcher och att Pär Mårts kan få ytterligare NHL-förstärkning inför Hockey-VM.

Personligen tror jag mest på backen Alexander Edler. Bröderna Sedin vore en dröm, men jag tror att det stannar vid just en dröm.

Men vi får se, det är hemma-VM, och de är väl det som talar för att tvillingarna skulle tacka ja.

***

I natt fortsätter slutspelet med två matcher.

NY Rangers är piskade att vinna mot Ottawa på bortais (underläge 2-3 i matcher) för att få fram en game seven i Madison Square Garden. Hoppas verkligen att Lundqvists gäng lyckas med det.

En game seven i Garden skulle jag ge min högra arm för att få uppleva.

I den andra matchen är det kniven mot strupen för Chicago Blackhawks som ligger under med 2-3 i matcher mot Phoenix. Nattens match spelas i Chicago och Coyotes har alltså chans att avancera till nästa runda vid seger.

// Berra


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0