Skellefteå ska tacka mig

Skellefteå vann kvällens femte SM-final hemma mot Brynäs och fixade fram en match sex på torsdag i Gävle. Det var en dramatisk match som Skellefteå inte alls orättvist kunde vinna med 3-2 efter att Oscar Möller avgjort i den tredje perioden.

Nu tror jag det kan börja spöka lite hos vissa Brynässpelare efter att ha tappat 3-0 i matcher till 3-2 bara på några dagar. Det känns som att Brynäs chans nu är att vinna hemma på torsdag i Läkerol Arena. Jag tror nämligen att Brynäs får det riktigt jobbigt i en eventuell sjunde match i Skellefteå på lördag.

Eftersom jag alltid brukar ha rätt, och tippade 4-3 i matcher till Skellefteå inför den här matchserien, är det mig som Skellefteå ska tacka om man lyckas vända detta och därmed bli historiska. ;)

// Berra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0