Rangers vidare och så slutar kvartarna

Ja det blev dramatik inatt också. NY Rangers slog Ottawa med 2-1 i ett kokande Garden och New Jersey besegrade Florida på bortais med 2-3 efter ett långt sudden death-drama.

Det innebär att samtliga kvartsfinaler är fastställda, och så här tror jag att det slutar:

Eastern Cenference:

New York Rangers - Washington Capitals
Kommentar: Jösses amalia vilken matchserie. Två lag som har stött ihop ett flertal gånger in the playoffs de senaste åren. Jag anser att bägge lagen är bättre än på väldigt väldigt länge. Washington med sin otroligt tighta defensiv som fick mästarna Boston på fall, mot Rangers totalhockey med fart, fläkt och fysik. Detta blir en holmgång över sju matcher, och jag tror Rangers tar det tillsist.

Tips: 4-3 i matcher


Philadelphia Flyers - New Jersey Devils
Kommentar: Philadelphia skrev, på ett mycket imponerande sätt, under Pittsburghs semesteransökan och skickade pingvinerna ut ur slutspelet med buller och brak. New Jersey hade problem med Florida, men jag tror att Devils är ett lag som växer ju längre slutspelet lider. Tyvärr, för New Jerseys del, tror jag att Philadelphia blir för tunga för Brodeur och grabbarna.

Tips: 4-2 i matcher


Western Conference:

St. Louis Blues - Los Angeles Kings
Kommentar:
Detta är riktigt svårtippat. St. Louis imponerande stort mot San José, och man kan väl inte säga något annat om Kings insats mot Vancouver. St. Louis är dock enligt mig ett skickligare lag och det här vinner man.

Tips: 4-2 i matcher


Phoenix Coyotes - Nashville Predators
Kommentar:
Både Phoenix och Nashville imponerade stort under första rundan då lagen slog ut giganter som Chicago respektive Detroit, med klara siffror i matchserierna. Jag tror Nashville tar detta. Predators har mer och mer vuxit fram som en outsider, och man har en riktig vägg längst bak i Pekka Rinne.

Tips: 3-4 i matcher

Så tror jag att det går i kvartarna.

***

Fyra av åtta rätt hade jag i mitt åttondelsfinal-tips angående vilka lag som skulle gå vidare. 50 procent rätt är väl okej i första rundan, men inte mer. Nu krävs skärpning från min sida. Dessa fyra matchserier ska bara sitta.

***

Noterade imorse vid frukosten att alla lag som vunnit Stanley Cup sedan år 2008 (Detroit, Pittsburgh, Chicago, Boston) nu är borta redan efter första rundan. Anmärkningsvärt.

Man vet aldrig vad som kan hända in the playoffs.

***

Inatt drar kvartsfinalerna igång med en match, Phoenix mot Nashville.

// Berra 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0