Center klar

Luleå Hockey presenterar idag ett nyförvärv. Det handlar om den finske centern Niklas Fogström, som närmast kommer från Mora IK. Niklas är 30 år och kontraktet är skrivet på ett år.

Personligen kan jag inte uttala mig så mycket om honom eftersom jag inte har någon vidare koll på centern. Men jag kan förstå hur klubben tänker eftersom man tidigare värvat Jens Jakobs från just Mora. Det skulle inte förvåna mig om dessa två kommer kampera ihop i samma kedja i vinter.

Klubben har ju värvat parhästar förr, om vi säger så.

- Niklas är en smart och erfaren ishockeyspelare som behärskar spelets alla moment och som dessutom besitter goda ledaregenskaper, säger sportchefen Lars Bergström till Luleå Hockeys hemsida.

Niklas själv är mycket nöjd över att kontraktet är klart:

- Det är verkligen en dröm som går i uppfyllelse att få chansen att komma upp en nivå och spela i Elitserien med Luleå Hockey. Så det kommer bli väldigt kul att komma upp till Luleå och träffa killarna och börja träna med laget.

- Det finns några spelare i Luleå Hockey som är bekanta för mig sedan tidigare. Dels dom som jag har spelat mot i Allsvenskan men även Jens Jakobs, Niklas Olausson och Toni Koivisto som jag spelat i samma lag som tidigare i min karriär.

// Berra


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0