Tabelltips 2011/2012

Idag är det exakt en vecka till premiären i elitserien säsong 2011/2012. Tisdag den 13/9 möter Frölunda-Växjö i en liten aptitretare. Sedan brakar det löst på riktigt på torsdag den 15:e.

Här är mitt tips på hur grundserien kommer se ut efter 55 spelade omgångar, samt vilka som tar hem SM-Guldet.

1. Djurgården
2. Färjestad
3. Luleå
4. Linköping
5. Skellefteå
6. Hv71
7. Frölunda
8. AIK

9. Modo
10. Brynäs

11. Växjö
12. Timrå

Kommentar: Djurgården och och Färjestad ser klart starkast ut på pappret. Det kommer vara ett getingbo mellan plats 3-5, där kommer Luleå, Linköping och Skellefteå att göra upp. Från plats 6 och ner till kvalstrecket är det otroligt svårt att tippa. Hv71 känns givna till slutspel, även Frölunda. Men det har det där laget från Göteborg känts förut också. Hur jag skulle placera AIK, Modo och Brynäs drog jag i princip lott om. Det kommer bli ett race där nere även detta år, men det här är den känslan som jag har i skrivande stund. Växjö har värvat mycket, men backsidan ser alldeles för tunn ut. Sorry Småland, men jag tror på kvalserien för er till våren. Timrå sist, hoppas dem kan bevisa motsatsen. Just nu finns det dock inte mycket som talar för det.

SM-Guld: Det ligger otroligt mycket hjärta i det här tipset. Men i år måste jag tippa Luleå HF som vinnare av SM-Guldet.

// Berra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0