Ikväll avgörs Luleås segerchanser

Ikväll spelas det en match i elitserien. Det är Brynäs som möter Skellefteå i Läkerol Arena, och på torsdag vankas det som bekant derby i Skellefteå Kraft Arena mellan Skellefteå och Luleå.

Jag tror kvällens match kan påverka derbyts utgång en aning. Skulle Skellefteå förlora ikväll så har man två raka förluster i bagaget när man kliver in inför sin hemmapublik på torsdag. Då tror jag det blir oerhört svårt för Luleå att ta några poäng.

Skulle Skellefteå däremot vinna ikväll, så kommer inte samma revanschlusta och desperata inställning finnas hos hemmalaget på torsdag. Då tror jag det finns alla möjligheter för Luleåpoäng.

Visst, man är alltid som spelare otroligt laddad och taggad inför ett derby, men jag tror ändå kvällens match kan spela in en aning. Hur som helst så ska det bli riktigt intressant att titta på kvällens match och kanske få en liten glimt av vad som väntar i Kraft Arena på torsdagkvällen.

// Berra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0