Problematiken fortsätter

Luleå Hockeys problem fortsätter. Man måste jobba något så enormt för att lyckas få pucken över motståndarens mållinje.

Kvällens match vinner Hv71 med 1-2 efter sudden, och man gör det fullt rättvist. Ett hockeylag som inte gör tillräckligt med mål är inte värda att vinna några hockeymatcher. Enkel fakta.

Hv71 är ruskigt bra och leder med all rätt elitserien för tillfället. Och att göra ett mål framåt räcker inte till några tre poäng mot serieledarna och för tillfället Sveriges bästa hockeylag.

Jag är nöjd och mäkta imponerad över att Luleå lyckas få med sig en poäng ikväll. För det ska man tacka lagets defensiv som fortsätter att fungera utmärkt.

Toni Koivisto värvades till Luleå för att få fart på målproduktionen och skapade några bra lägen idag. Men återigen, det räcker inte.

Man måste sätta dit puckarna också.

Nu var matchen mot Hv71 Tonis blott andra match i Luleå så jag ska inte såga honom än. Men mitt tålamod är inte kännt för att vara speciellt stort, och innan juluppehållet är här vill jag se minst ett par mål från Koivistos klubba.

Det tycker jag att man kan kräva av honom.

Matchen i överlag var underhållande med bra kamp där ute. Man såg att det var två lag som kommer ligga i toppen av tabellen som möttes ikväll.

Nu måste Luleå väldigt snart få fart på målskyttet. Annars kommer Gustafsson/Rautio tvingas till att i princip hålla nollan nästan varje match för att Luleå ska gå segrande ur striderna. Så dålig målproduktion är det.

Nu väntar ny hemmamatch på onsdag då Linköping gästar Coop Arena. Då ska Myllys hyllas och hans tröja ska upp i taket. Jag hoppas inte att han ska behöva bevittna samma inneffektiva Luleå som vi har fåt lära känna.

Over and out.

Per Ledin har ful mustasch.

// Berra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0