Luleå förlänger med "Osten"

Luleå Hockey väljer att förlänga kontraktet med sportchefen Lars "Osten" Bergström. Enligt Norrbottens-Kuriren är båda parterna överrens om en fortsättning.

Helt rätt att man förlänger. "Osten" har med en ny klubbledning runt om sig lyckats bygga upp ett Luleå Hockey som efter några riktigt turbulenta år nu är ett lag för toppen av tabellen.

***

Linus Omark skickas ner till AHL. 24-åringen har tidigare sagt att han inte kan tänka sig spela i AHL, men nu är han där alltså. Det blir intressant att följa honom de närmaste veckorna.

Många har börjat snacka om en comeback i Luleå. Visst skulle det vara en grym förstärkning, men på min karta anser jag det ändå som en bra bit bort. Jag tror inte han kommer.

Jag hoppas att jag har fel.

// Berra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0