Kaptensfrågan - vem tar över C:et?

Anders Burström beslutade sig för att lämna Luleå Hockey i våras efter lång och trogen tjänst. Förutom ett stort tomrum lämnar "Burra" även en fråga efter sig: Vem tar över kaptensrollen och C:et på bröstet till hösten?

Tänkte spekulera lite i det, och för mig finns det tre tänkbara alternativ som jag skulle ha valt mellan, och detta är alltså spelare som det är officiellt att de kommer spela i Luleå Hockey i vinter.

Jan Sandström: En av få åldermän och kulturbärare som finns kvar i Luleå Hockeys spelatrupp. Janne kommer alltid till jobbet och känns som en naturlig ledartyp då han är en av de mer rutinerade i årets backuppställning.

Niklas Olausson: Passningsgeniet från Småland förlängde sitt kontrakt med två år i vintras, och det är alltid bra att ha en kapten som man vet kan vara kapten under mer än en säsong. Sen har jag hört att Niklas gärna tar på sig kaptensrollen under träningar där han styr och ställer, så varför inte?

Chris Abbott: En ledartyp med sitt sätt att spela ishockey på. Jag behöver inte säga så mycket mer än att det skulle vara ruskigt häftigt med en kanadensisk lagkapten i Luleå Hockey säsongen 2011/2012.

Det är mina tre tänkbara namn, och detta är som sagt hur truppen ser ut just nu. Skulle Janne Niniimaa förlänga sitt kontrakt är det självklart också ett alternativ, eller om Niclas Wallin flyttar hem. Men en sådan eventuell diskussion får vi ta då.

// Berra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0