Mitt kvalserietips

Ikväll drar kvalserien till Elitserien igång. En skräckserie för Elitserie-lagen som har allt att förlora. De Allsvenska lagen däremot, kan spela utan press och har allt att vinna.

Så här ser min sluttabell ut. Så här tror jag det kommer sluta efter tio omgångar:

1. Modo
2. Södertälje

3. Rögle
4. Växjö
5. Mora
6. Örebro

Kommentar: Att placera årets kvalserielag i en tabell är svårt - under sträcket. Vilka två lag som spelar i Elitserien nästa säsong är enligt mig glasklart. Både Modo och Södertälje har för bra lag för att något av dessa Allsvenska lag ska kunna komma före dem i en serie på tio omgångar. Tycker det är kul med någon nykomling men detta år tror jag inte vi får något nytt lag i högsta serien.


// Berra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0