Kommer bli en galen semifinal!

Luleå mot Skellefteå. Det kommer bli en sjuk matchserie med en ruskig stämning på läktarna i samtliga matcher.

Skellefteå med sin brutala offensiva hockey som även fått ordning på defensiven. Mot Luleå med sitt tighta försvarsspel och sina blixtsnabba spelvändningar. Dessutom börjar offensiven kugga i för Norrbottningarna bättre och bättre.

Jag brukar ju tippa inför matchserierna men håller mig från ett tips i denna matchserie, det är omöjligt att veta utgången.

Vem som än går till final så är denna semifinal guldvärd för Norrlandshockeyn som har haft det tungt ett par säsonger, man märker redan vilket enormt intresse det är inför denna matchserie. Alla man pratar med och alla man hör prata så gäller det hockey i nio fall av tio.

Imorgon drar det igång nere i Skellefteå och det skulle vara en drömstart för Luleå att knipa första matchen och sedan ta hem matchseiren till Coop Arena och gå upp till 2-0 i matcher.

Jag tror nämligen inte att Luleå kommer förlora på hemmais mot Skellefteå under denna semifinal. Det är ett sånt enormt tryck i Coop Arena att av de övriga tre lag som återstår i slutspelet är det endast Färjestad som skulle kunna knipa en seger uppe i Norrbottens björnide.

Som sagt, vågar mig inte på något tips - men en sak vet jag. Det kommer bli några fruktansvärda veckor för oss som har hjärtat i något av lagen som ska göra upp.

Snart är vi där.

// Berra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0