Inför kvartsfinal 7 - nu ska det avgöras

För ett år sedan upplevde jag en sjunde avgörande kvartsfinal som neutral åskådare. Jag befann mig nere i Skellefteå där jag såg Västerbottningarna slå ut Färjestad. 

Slutresultatet skrevs till 2-1 och man såg hur mycket hemmaplan spelade in under matchen. Idag är det dags för mig att återigen uppleva en sjunde avgörande kvartsfinal, och den här gången har jag hjärtat i ett av lagen som ska göra upp ute på isen.

Det kommer bli fullt ös i Coop Arena och det är självklart omöjligt att veta hur detta kommer sluta. Jag tror dock att hemmaplan kommer spela in en hel del och att Luleå fixar det här tillslut. 

Besluten om hurvida trion Cam Abbott, Jimme Ölvestad och Marcus Nilsson kommer till spel idag presenteras vid lunch som jag skrev tidigare.

Jag hoppas att de fyra herrarna med visselpipor pallar trycket idag och att matchen får avgöras efter regelboken.

// Berra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0