Ännu en nyckelmatch att vänta

Jag skrev igår att lördagens match var en nyckelmatch för Skellefteå om man skulle kunna hålla upp förhoppningen om en finalplats. Man vann och har läge att kvittera till 2-2 borta i Luleå i eftermiddag.

Vid närmare eftertanke är även detta en stor nyckelmatch för en här serien. Med facit hur det gick igår så känns den här matchen otroligt betydelsefull att vinna.

Vinner Luleå idag går man upp till 3-1 och skaffar sig två matchbollar. Då tror jag att det är kört för Västerbottningarna.

Skulle Skellefteå vinna är det ett helt annat läge. Då är det 2-2 och man har återigen hemmafördel. Man får hem matchserien till Kraft Arena på tisdag och kan gå upp till 3-2 i mather. Dessutom MÅSTE Luleå vinna minst en gång till där nere om man förlorar idag.

Ni ser hur viktig dagens match är.

Jag skrev inför den här matchserien att jag tror att Skellefteå inte kommer lyckas vinna i Coop Arena under slutspelet. Det står jag fast vid.


Jag tror på ännu en slutspelsfest i Coop Arena.

// Berra


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0