Så nära men ändå så långt borta - det är ingen tillfällighet

Boston har åkt på två minst sagt blytunga förluster i finalspelet i Stanley Cup. I första matchen var man bara 19 sekunder från sudden, och vem vet hur det hade gått där.

I andra matchen hade men ledningen med tio minuter kvar av tredje perioden då Daniel Sedin kvitterade. I förlängingen tog det bara 11 sekunder efter att Tim Thomas gjort ett av mycket få misstag under detta slutspel då han var för aggresiv mot Alexandre Burrows som kunde runda målet och lägga in pucken i öppen bur.

Det jag försöker säga är att med lite flyt med sig kunde det lika gärna varit Boston som haft en 2-0-ledning i matcher inför nattens tredje match. Så nära - men ändå så långt borta.

Jag, som många andra, tror dock inte att det är någon tillfällighet att det är Vancouver som dragit det längsta strået i de två inledande matcherna. Det är Canucks tur i år helt enkelt.

Nattens match i TD Garden är oerhöt viktig för Bruins. Jag hoppas på en lång och spännande matchserie - men vinner Vancouver i natt tror jag det är kört för Boston. Då blir det 4-0 eller 4-1 till Vancouver. Det är min känsla.

***

Jag ber om ursäkt till er som inte är intresserade av NHL för att det blir mycket NHL-snack här på bloggen. Det är trots allt världens bästa hockeyliga och kanske det största slutspelet som finns i sportväg. Ni får helt enkelt ha överseende med detta, det är bara några matcher kvar nu. Håll ut!

// Berra 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0