Nattens NHL: Vancouver lyckades inte knyta ihop säcken

Vancouvers insats i natt var minst sagt bedrövlig. Matchen avgjordes under första perioden då Boston tilläts att gå upp till 4-0.

Canucks sprattlade till och försökte skapa lite spänning, men det blev en säker 5-2-seger för Bruins som därmed tar den här matchserien till en Game 7.

Fattar ni. En sjunde, helt avgörande match. I en Stanley Cup-final. I KANADA. Natten mot torsdag kommer bli en natt då history will be made, och jag råder er för allt i världen att inte missa den matchen.

Vilka vinner då?

Tjah, Boston har en galen målvaktt i Tim Thomas. Vancouver skapade en hel del giftiga lägen i natt då jag hann tänka, nu blir det mål. Men då var han där, den omänsklige TT.

Vancouver kommer inte bara ha de 18 000 kanadensare som kommer finnas i arenan med sig, de kommer ha en hel nation med sig i ryggen. Och ser man till vilket lag som har hemmaplan så är det fördel Vancouver. Bruins och Canucks har ju vunnit sina respektive hemmamatcher hittills under denna finalserie.

Det kommer bli stenhårt, och jag blir inte ett dugg förvånad om det är en slump-puck i sudden death som kommer avgöra. Hur som helst så är det något stort som vi har framför oss. Jag lämnar er med dessa ord tills vidare. Imorgon kommer jag med ett tips om vilka som får lyfta bucklan.

// Berra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0