Nattens NHL: Boston - värdiga Stanley Cup-mästare

Vi har kommit fram till det sista inlägget i min serie "Nattens NHL" som pågått under hela slutspelet.

Vancouver var för beroende av tvillingarna Sedin, och när de två inte producerade hade man inte mycket att komma med i den sjunde avgörande finalen. Bostons defensiv är något som jag kommer bära med mig när vi nu går in i sommaren, och cirka två månader utan live-hockey att titta på.

Med Thomas längst bak kunde backarna spela ett tryggt och lugnt försvarsspel med Chara som härförare under hela slutspelet. 

Detta ordspråk säger en hel del: " Offence wins games but Defence wins champions"

Det är bara att säga grattis Boston. Ni är värdiga mästare av Stanley Cup 2011.

***  

Nu ska ni inte tro att bloggen kommer ta sommarlov bara för att hockeysäsongen 2010/2011 är över, nej nej. Nu blir det fullt fokus på silly season. Jag kommer ta en liten semester från bloggen senare under sommaren, men det är ett tag dit ännu.

// Berra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0