Inte lika säker längre

Inför den första finalen var jag stensäker på att Canucks skulle ta hem det. Efter de två första matcherna hade Vancouver 2-0 i matcher och jag var ännu säkrare på att bucklan skulle hamna i Ö-vik i sommar.

Nu, efter fyra spelade matcher, är jag inte alls lika säker längre. Boston har kommit tillbaka starkt och krossat Vancouver i två raka. 2-2 i matcher har vi alltså inför nattens femte möte.

Jag tror den här matchen blir oerhört viktig. Skulle Bruins vinna i natt ser det tufft ut för Vancouver. Då måste Canucks knipa en seger i TD Garden för att få fram en sjunde avgörande match. Vinner Vancouver i natt tror jag vi får se en Game 7 natten mot torsdag nästa vecka.

02.00 släpps pucken, som vanligt.

// Berra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0