Elitseriegenomgång del 2 - Brynäs IF

I den andra delen av min genomgång av lagens silly season är det Gävle-laget Brynäs tur att granskas. I våras åkte man ut mot Färjestad i kvartsfinalen, har man ett tillräckligt bra lag i år för att nå längre?

Nyförvärv
Johan Holmqvist, målvakt, Frölunda
Ryan Gunderson, back, Örebro
Jesper Ollas, forward, Leksand
Martin Johansson, forward, Mora
Mats Lavander, forward, Luleå
Daniel Widing, forward, Djurgården

Inlånade
Johan Larsson, forward, Minnesota Wild
Jakob Silfverberg, forward, Ottawa Senators
Sebastian Wännström, forward, St. Louis Blues

Förluster
Niklas Czarnecki. tränare, Färjestad
Thomas Greiss, målvakt
Dale Clarke, back
Mattias Ekholm, back, Nashville
Ludvig Rensfeldt, forward, Chicago/Sarnia Sting
Anton Rödin, forward, Vancouver Canucks
Alexander Sundström, forward, Mora
Eero Somervuori, forward, HIFK
Magnus Kahnberg, forward, Frölunda

Kommentar: Enligt mig känns Brynäs som ett av de lag som kommer bli extra spännande att se vart dem står. Man har en hel del spännande nyförvärv. Johan Holmqvist på målvaktssidan och forwarden Daniel Widing är två av dem. Dessutom tror jag att föredetta Luleå-spelaren Mats Lavander kommer passa utmärkt i Brynäs sätt att spela ishockey. Han är även en riktig krigare och ger alltid 110 procent. Där tror jag Brynäs gjorde ett riktigt fynd.

Samtidigt är förlusterna många, och spelare som Eero Somervuori, Magnus Kahnberg och Mattias Ekholm är inga du ersätter bara så där.

Det är svårt att ge sig på en bedömning om hur det kommer gå för Brynäs den kommande säsongen. Om man får en bra kemi i laget och får ut allt av spelarmaterialet så tror jag absolut att det kan bli slutspelshockey i Läkerol Arena våren 2012 också. Men längre än kvartsfinal, det har jag svårt att tro på i dagsläget.

Imorgon fortsätter genomgången, då är det dags för Djurgården att granskas.

// Berra


Kommentarer
Postat av: Guffan

Hej berra! Måste bara säga att bloggen är riktigt rolig att följa och detta att du granskar lagen är fantastiskt roligt att höra vad du tycker och tror om alla lag!:) Menar inget dumt men bloggen blir bara bättre och bättre!:) riktigt bra jobb berra fortsätt så!:D

2011-07-06 @ 17:08:00
Postat av: Berra

Tjena Guffan! Mycket roligt att höra!:) Ja, jag tänkte att nu när det är lite segt på silly season så måste ni läsare ha något annat att gotta er med.



Ha en fortsatt trevlig sommar!



Mvh Berra

2011-07-07 @ 01:17:39
Postat av: Guffan

Jo de är sant berra! Trevlig sommar på dig med:)

2011-07-07 @ 04:34:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0