Thörnberg matchvinnare

Tittade på Djurgården-AIK ikväll, så kan inte uttala mig särskillt mycket om Hv71:s 3-2-seger mot Luleå ikväll. Men några saker kan man lugnt konstatera.

1. Det spelar ingen roll vad man vinner skotten med (22-33 till Luleå ikväll) eller hur bra man spelar, Luleå har inte vunnit i Jönköping sedan 2004 och det känns som att man aldrig kommer göra det heller.

2. Hv71 är ett topplag och en het kandidat till SM-guldet, det visade man ikväll. Poängkungen Johan Davidsson borta, då lyfter man bara upp annat folk som gör det minst lika bra. Man har en ruskigt bred trupp, nästan äckligt bred.

3. Martin Thörnberg är en riktig matchvinnare, han håller sig framme där det händer. Ikväll blev det två mål från hans klubba, ett vid tidpunkten 19.26 i tredje perioden och med 2-2 på resultattavlan. Thörnberg såg till att jag fick rätt i mitt tips, en klen tröst efter en sån här galet tung förlust.

Luleå har spelledigt på torsdag och på lördag möter man Färjestad i Coop Arena. Nu får man vila och träna ett par dagar och på lördag hoppas jag att det är ett laddat och revanschsuget Luleå som kommer ut och gör vargfilé av Färjestad.

Som de ska få sota för detta!


// Berra


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0