Inför Brynäs-Luleå

Idag gästar Luleå Gävle för match mot Brynäs, ett formsvagt Brynäs som har tre raka förluster. Luleå har haft det svårt mot Brynäs denna säsong men jag tror ändå att ett revanschsuget Luleå från derby-förlusten senast kniper tre poäng idag.

I hemmalaget Brynäs saknas fyra spelare som är på JVM: Simon Bertilsson, Calle Järnkrok, Sebastian Wännström och Johan Larson. Niklas Svedberg vaktar hemmakassen.

Hos gästerna är Sebastian Meijer med största säkerhet tillbaka i spel idag. Saknas gör alltså Mats Lavander och Cam Abbott. Såklart saknas även Fredrik Styrman som spelar JVM.

Det kommer bli tight men som jag skrev tidigare så tror jag på tre poäng idag.

Mitt Tips: Brynäs-Luleå 1-3


// Berra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0