Så slutar det - om ni frågar mig

Har ledig måndag idag och tänkte därför komma med ett inlägg om hur jag tror streckstriden slutar.

Så här ser det ut där nere just nu:

8. Modo     69P
9. AIK       69P
10.Timrå   68P

11. Södertälje 67P
12. Frölunda   65P

Så här tror jag det kommer sluta:

8. Modo: Det blir Modo som kniper slutspelet tillslut. Man har stjärnor som kan kliva fram och som har visat bra form på slutet. Dessutom har man överlägset bäst målskillnad bland dessa fem lag.

9. Timrå: Tyvärr Timrå, men i år blir det inget slutspel för er. Tufft spelprogram kvar och förlusten mot AIK hemma senast tog bort chanserna för slutspel, tror jag.

10. AIK: Ännu tuffare spelprogram kvar än vad Timrå har. Man har Viktor Fasth där bak, så någon kvalserie blir de inte. Men inget slutspel heller.

11. Södertälje: Det blir ännu ett år i kvalserien. Väl där tror jag man kommer hålla sig kvar - men det är ett annat tips. Det känns som att man inte riktigt har det materialet som krävs för att hålla i de matcher som återstår med den karaktär dessa matcher kommer innehålla.

12. Frölunda: Ja, vad ska man säga? Trodde aldrig jag skulle få skriva detta inför säsongen. Frölunda ligger redan nu sist och kommer inte orka resa sig. Har kanske det tuffaste spelschemat här på slutet av alla fem lag. (Modo h, Färjestad h, Luleå b) Blir inte mer än tre pinnar totalt där.

Så tror alltså jag att det slutar. Sen om jag får rätt - det är en annan femma. I eftermiddag tänkte jag komma med min syn på hur det kommer gå i kampen om topp fyra och seriesegern - helt enkelt: Vilka lag hamnar på topp fyra?

Ha nu en fortsatt trevlig måndag.

// Berra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0