Dessa lag får hemmafördel i slutspelet

Tidigare idag tippade jag upplösningen i streckstriden. Nu ska jag ge min syn på vilka lag som slutar på topp fyra och hur man kommer placera sig.

Så här ser det ut nu:

1. Skellefteå 94P
2. Hv71        90P
3. Färjestad  90P
4. Linköping  84P

5. Luleå        84P

Linköping har alltså just nu fjärdeplatsen eftersom man har bättre målskillnad än Luleå.

Så här tror jag att det slutar:

1. Skellefteå: Två av tre återstående matcher på hemmais och jag tror varken HV eller Färjestad kommer lyckas ta in fyra poäng på Skellefteå de tre sista matcherna.

2. Färjestad: Karlstad-laget är i riktigt bra form och kommer knipa andraplasten.

3. Hv71: Är inte bra just nu. Darrigt spel där det framför allt är försvarsspelet som inte alls fungerar. Jag tror Hv blir trea. En riktigt bra placering för de flesta lagen i serien, men skulle det bli så här tror jag det skulle vara en besvikelse för klubben. Dock blir de alltid att räkna med i ett slutspel.

4. Luleå: Norrbottningarna är inne i ett riktigt stim och det känns som att det borde bli minst sex poäng på de tre återstående matcherna.

5. Linköping: Har ett lättare program kvar än vad Luleå har då man har två hemmamatcher de tre sista omgångarna. Tror ändå inte att man lyckas ro hem alla sex poängen i de två hemmamatcherna mot Djurgården och AIK. Någonstans kommer något poäng ryka. Skellefteå borta i sista omgången blir inga poäng för Östergöta-laget som slutar femma.

Så, nu vet ni hur jag tror att både streck- och toppstriden slutar. På lördag vet vi svaret.

// Berra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0