Skellefteå, nu är det slut på det roliga - Färjestad är för bra

Imorgon drar SM-finalen mellan Färjestad och Skellefteå igång. Med Luleås fantastiska säsong i minnet ser jag verkligen fram emot att få följa den här finalserien.

Vi får se, kanske kommer jag ta mig ner till Skellefteå för att bevittna någon av fighterna på plats. Tyvärr tror jag inte att det kommer bli speciellt spännande.

Matcherna kommer kanske vara jämna men jag tror Färjestad kommer dra det längsta strået i nästan alla matcher.

Färjestad är ett äckligt bra lag då man är bra på alla punkter ute på isen. Man spelar den bästa totalhockeyn helt enkelt.

Karlstadlaget har dessutom gått genom kvartsfinalen och semifinalen i princip helt smärtfritt. En enda förlust under hela slutspelet talar sitt tydliga språk.

Skellefteå har å andra sidan manglats i långa matchserier. Sju matcher mot Linköping i kvartsfinalen och sex matcher mot Luleå i semifinalen.

Den rutin som finns i Färjestad genom gamla slutspelsrävar som Rickard Wallin, Pelle Prestberg, Emil Kåberg m.fl. kommer också ha en stor betydelse.

Nä, det här tar Färjestad.

Mitt Tips: Färjestad-Skellefteå 4-1 i matcher.


// Berra

Kommentarer
Postat av: Lars

Du låter säker berra! tror inte de blir 4-1 i matcher de kommer bli jämt och fbk vinner med 4-3 i matcher!

2011-04-05 @ 12:25:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0