Nattens NHL: Vancouver dödade slutspelsspöket!

Två år i rad har man åkt ut mot Chicago i slutspelet, i natt dödades den tragiska trenden av Vancouver. Alex Burrows blev stor hjälte då han, drygt fem minuter in i sudden, smällde in 2-1 i krysset efter slarv av Chicago.

Burrows gjorde även 1-0 för Vancouver tidigt i första perioden och det såg länge ut som att det skulle bli matchavgörande - då klev Jonathan Toews fram. Med mindre än två minuter kvar av matchen kvitterade han till 1-1 med ett riktigt viljemål.

Då trodde jag Chicago återigen skulle fixa det och slå ut Canucks för tredje året i rad, men så blev det alltså inte. Vancouver är vidare och det helt rättvist. Man är snäppet bättre än Blackhawks och trots Chicagos enorma kämpaglöd så räckte det alltså inte till för att vinna fyra raka.

***

Philadelphia slog ut Buffalo i natt. Den sjunde matchen mellan dessa lag blev aldrig spännande då Flyers tillslut kunde vinna med klara 5-2.

***

Montreal fixade fram en sjunde avgörande match i natt då man slog Boston hemma med 2-1. Det är jämnt i årets slutspel. Tänkte bara om det var någon som missat det.

***

Så till nattens drabbningar, rysare, godbitar, ja kalla det vad ni vill. Här är dem i allafall.

Boston-Montreal
Kommentar:
Ja, hur ska detta sluta. Det kommer bli tight. Jag hoppas innerligt av hela mitt hjärta att Canadiens tar detta. Blir inte förvånad om det avgörs i sudden...

Pittsburgh-Tampa Bay
Kommentar:
Ni som har lagt mitt åttondelsfinal-tips på minnet kommer ihåg att jag tippade 3-4 i matcher till Tampa Bay här. Nu är det 3-3 och det skulle vara häftigt om Tampa slog ut Pittsburgh. Jag står fast vid mitt tips - Tampa kommer vara klara för kvartsfinal imorgon-bitti.

// Berra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0