Nattens NHL: San Jose vidare

San Jose Sharks är som fjärde lag i årets Stanley Cup-slutspel klara för kvartsfinal. I natt besegrades Los Angeles med 4-3 efter att Joe Thornton blivit stor hjälte i sudden. Matchserien slutade 4-2 till San Jose.

***

Tampa Bay har kommit upp från underläge 1-3 i matcher till 3-3. I natt vann man med 4-2 på hemmais och tvingar därmed fram en sjunde avgörande match i Pittsburgh natten mellan onsdag och torsdag.

***

Jag tog en NHL-fri natt för första gången på nästan en vecka i natt. Skälet är självklart att spara så mycket krafter som möjligt inför natten som kommer. Två sjunde avgörande matcher och en viktig sjätte match, det är vad som bjuds på menyn.

Montreal-Boston
Kommentar:
3-2 i matcher till Boston och Montreal är piskade att vinna. Jag tippade den här matchserien till sju matcher före slutspelet och jag står fast vid det. Montreal vinner i natt. Matchstart 01.00.

Philadelphia-Buffalo
Kommentar:
3-3 i matcher och det här kommer bli en riktigt batalj i Wachovia Centre. Jag varnade för Buffalo som jag ansåg hade skrällchans inför den här matchserien. Nu är man där med en sjunde avgörande match och det kan gå hur som helst. Tror dock att hemmaplan blir avgörande och att Flyers tar hem detta. Matchstart 01.30.

Vancouver-Chicago
Kommentar:
Nattens intressantaste match med tanke på bakgrunden i den här matchserien. Canucks hade 3-0 och skulle bara stänga detta - då vaknade Blackhawks till liv. Nu har man tagit tre raka och den här sjunde matchen är omöjlig att tippa. Chicago har slagit ut Vancouver ur slutspelet två år i rad, det kommer helt klart finnas med i tankarna hos spelarna när man skrinar ut på isen i natt. Jag säger sudden och där blir en skitpuck avgörande för något av lagen. Matchstart 04.00.

// Berra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0