Nattens NHL: Nu är det kört Rangers

Godmorgon.

Rangers förlorade som sagt i natt efter en maraton-match i Madison Square Garden. Som jag skrev inför sudden så trodde jag att en tillfällighet skulle bli avgörande, och det blev verkligen en tillfällighet som avgjorde.

Lundqvist skulle bara lägga plockhandsken på pucken då Marian Gaborik i Rangers försökte slå undan pucken från mål. Det hela resulterade i att Jason Chimera fick öppet mål och kunde avgöra tillställningen.

Marcus Johansson var riktigt bra i Washington och stod för två mål, 2-3 och 3-3.

3-1 i matcher till Washington som nu har hemmamatch. Det här släpper aldrig Ovechkin och grabbarna, jag tror man avgör redan nästa match och skickar Rangers på sommarlov.

***

Detroit är som första lag klart för kvartsfinal. Red Wings gjorde processen kort med Phoenix och vann fyra raka. I natt blev slutresultatet 6-3.

***

Pittsburgh har kopplat ett rejält grepp om Tampa Bay i deras matchserie. I natt vann Penguins i sudden på bortais med 3-2 och även där tror jag att det är kört för Tampa. 3-1 i matcher och Pittsburgh missar inte en chans att få avgöra i sin hemmaarena.

***

Buffalo tog nattens enda hemmaseger då Philadephia besegrades med 1-0. Där är det nu 2-2 i matcher och vidöppet inför fortsättningen.

***

Anaheim slog Nashville på bortais med 6-3 och även i denna matchserie är det 2-2 och omöjligt att förutspå hur det ska sluta.

***

Så till nattens matcher:

Montreal-Boston
Vancouver-Chicago
Los Angeles-San Jose

// Berra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0