Nattens NHL: Boston och Tampa Bay vidare

Boston slog Montreal i natt i en riktig rysare i den sjunde avgörande matchen. Boston satt ständigt i förartsätet men Montreal lyckades alltid komma tillbaka och kvittera. Tillsut drog dock Boston det längsta strået och avgjorde i sudden, seger-siffrorna blev 4-3.

Fjolårets skrällgäng är alltså utslaget. Tycker Boston är ett bättre lag än Montreal och det var skönt att få in tipset i den här matchserien med 4-3 i matcher till Boston.

***

Jag fick även in tipset i den andra matchserien som avgjordes i natt. Tampa Bay slog Pittsburgh borta i den sjunde matchen med 0-1 och är alltså vidare med 4-3 i matcher, precis som jag trodde inför slutspelet.

I överlag är jag rätt så nöjd med mitt åttondelsfinal-tips. Jag har lyckats få vidare rätt lag från alla matchserier förutom från den mellan Anaheim och Nashville då jag hade högre tankar om Ducks.

***

I natt drar kvartsfinalerna igång med en match. Men återkommer senare om hur jag tror kvartsfinalerna slutar.

// Berra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0