Man orkar inte uppmärksamma det längre...

Supportrar slåss, bråkar, stenar bussar, pissar på bussar, skjuter raketer. Det senaste skedde under Brynäs-Luleå då Luleåfansen ska ha skjutit smällare eller någon annan sorts pyroteknik på läktaren under matchen. Såklart jätteonödigt av supportrarna när man klart och tydligt vet att det är förbjudet.

Har fått reaktioner på att jag skrev om Skellefteå-supportrarna som kastade sten mot Luleåfans buss för en vecka sedan men inte skrivit om detta som skedde i helgen. Jag förstår att det ser lite dåligt ut att jag tog upp och klagade på Skellefteås fans men inte på Luleås och jag förstår reaktionerna.

Det är inte alls så att jag på något sätt försvarar det som hände nere i Gävle men jag har helt enkelt inte hunnit med något inlägg om detta och dessutom som jag skrev i inlägget när jag kommenterade stenkastningen mot Luleåfans buss så orkar man inte skriva om allt som händer bland fansen utanför och inne på arenorna förutom att det är otroligt tråkigt. Det blir bara en negativ stämmning om man ska skriva om allt tragiskt som sker.

Dessa personer som förstör och stökar är inte värda att få så pass mycket uppmärksamhet i media som de får, tycker jag.

Så från och med nu så kan ni inte räkna med några kommentarer från mig på bloggen om skandaler bland supportrar om det nu inte är någon jättehändelse att någon t.ex. har knivhuggits på läktaren, men det hoppas jag vi slipper. Låt oss lyfta fram ishockeyn som idrott och det faktum att de två nordligaste Elitserielagen ligger etta och tvåa i tabellen för tillfället.

Visst är det häftigt. 

// Berra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0